اینستاگرام دومین شبکه محبوب بعد از فیسبوک است که حدود یک میلیارد مخاطب دارد و روزانه حدود 500 میلیون استوری در آن به اشتراک گذاشته می شود. حضور برندهای مطرح دنیا در این پلتفرم به شدت افزایش یافته است، پس ارزشش را دارد که اگر تاکنون از آن برای کسب و کارتان استفاده نکرده اید، صفحه رسمی خود را در این شبکه راه اندازی کنید. در این مطلب سعی کردیم نکاتی را بیان کنیم که به بهبود استراتژی اینستاگرام مارکتینگ شما کمک می کند، فرقی نمی کند که حرفه ای هستید یا  تازه می خواهید شروع کنید، این نکات را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

 

از حساب تجاری استفاده کنید

حساب تجاری امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد که با داشتن اکانت شخصی از داشتن آن محروم هستید. این امکانات عبارتند از :

  • آنالیز پست ها و مخاطبان (Instagram Insights)
  • استفاده از گزینه تماس با ما (Contact)
  • استفاده از تبلیغات (Instagram Ads)
  • مدیریت بهتر مشتریان و ارائه خدمات فروش بهتر

اهداف خود را مشخص کنید

همه پلتفرم های اجتماعی می توانند به عنوان ابزار کسب و کار باشد، اما نمی توانید از آن ها به طور موثر استفاده کنید مگر این که بدانید می خواهید چگونه آن را به کار ببرید. اینستاگرام مارکتینگ ممکن است برای بازاریابان مختلف معانی گوناگونی داشته باشد. به دنبال چه چیزی هستید؟ آیا می خواهید برای کسب و کار خود حضور آنلاین ایجاد کنید؟ افراد بیشتری را از برند خود آگاه کنید؟ یا می خواهید نام تجاری خود را به عنوان پیشرو در صنعت تثبیت کنید، شاید هم قصد فروش مستقیم محصولات خود از طریق این برنامه را دارید. حتی ممکن است بخواهید به چندین هدف مختلف برسید. اما اگر ندانید که می‌خواهید استراتژیتان شما را به کجا برساند، بعید است که به آنجا برسید.

مخاطبان خود را بشناسید

یک تحقیق اولیه کوچک درباره سن مخاطبان، جنس، علاقه مندی، محل زندگی، وضعیت مالی و … به شما کمک می کند تا در ادامه بتوانید مخاطب هدف خود را بهتر شناخته و تعامل بیشتری برقرار کنید. این امر مخصوصا زمان انجام تبلیغات بسیار ضروری است.

پروفایل خود را بهینه کنید

شما با استفاده از 150 کاراکتر، باید بیوگرافی خود را به گونه ای بنویسید که تاثیر خوبی بگذارد، شخصیت برند شما را منتقل کند و به مردم بگوید که چرا باید حساب Instagram شما را دنبال کنند.
خوشبختانه، شما چند فیلد دیگر نیز در پروفایل اینستاگرام خود دارید، تا نشان دهید که برند شما چیست و پیدا کردن شما را برای افراد آسان تر می کند. این فیلد ها عبارتند از :
نام و نام کاربری : برای نوشتن آن مجاز به استفاده از 30 کاراکتر هستید.
وبسایت: یک URL قابل کلیک، که می توانید هر چند وقت یک بار آن را تغییر دهید.
دسته ( Category ) : یک ویژگی تجاری که مردم را از حوزه فعالیت شما بدون خواندن آن چه در بیو خود نوشته اید، آگاه می کند.
اطلاعات تماس : به افراد کمک می کند تا بدانند که شما را کجا می توانند پیدا کنند.

محتوای بصری جذاب ایجاد کنید

اینستاگرام یک رسانه بصری است بنابراین پست های شما باید در عین سادگی عالی به نظر برسند. برای این کار نیاز به استفاده از یک دوربین حرفه ای ندارید، اما عکس ها و ویدئوهای شما باید نور مناسب، ترکیب بندی خوب و متناسب داشته باشند.
اگر به جای تصویر از اینفوگرافیک یا انیمیشن استفاده می کنید، مطمئن شوید که واضح، خوانا و چشم نواز باشند.
محتوا شما باید قانع کننده باشد. این خوب است که عکس های شما عالی باشند، اما اگر داستانی را تعریف نکنند یا بینندگان را به هیجان نیاورند، دنبال کننده ای را نیز جذب نخواهند کرد.
در ادامه چند ایده برای محتوای مهیج آورده ایم :

  • پست های پشت صحنه: به فالورهایتان نشان دهید شما در دفترتان چه کار می کنید یا فرآیند انجام کارتان را با آن ها به اشتراک بگذارید.
  • استفاده از نقل قول و محتوای مبتنی بر متن
  • تولید محتوای آموزشی برای کاربران
  • استفاده از ویدئوهای طولانی و مهیج

بر روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که ارزش اشتراک گذاری را داشته باشد، نه فقط مواردی که کاربر با لایک سریع از آن ها عبور می کند.

عکس پروفایل مناسب انتخاب کنید

برای اکثر برندها، عکس پروفایل اینستاگرام باید لوگو آن کسب و کار باشد. این کار اعتبار شما را بیشتر می کند و به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که در یک نگاه شما را تشخیص دهند.
ابعاد عکس پروفایل باید 110 در 110 پیکسل به صورت دایره ای باشد. با این حال، بهتر است فایل 320 در 320 ، آپلود کنید تا مطمئن شوید که اگر این پلفرم نحوه نمایش عکس‌های پروفایل را تغییر داد، Profile شما همچنان خوب به نظر برسد.
اگر لوگوی شما مربع است، باید کوچک ‌نمایی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز در دایره نشان داده می‌شود.

ظاهر مشخصی برای برند خود ایجاد کنید

هنگامی که تصمیم گرفتید چه نوع محتوایی را منتشر کنید، باید تصمیم بگیرید که چگونه به نظر می رسد. رنگ بر تصمیمات خرید و شناخت برند تاثیر می گذارد بنابر این در انتخاب رنگ دقت کنید. ظاهر پست‌های شما باید تقریبا ثابت باشد و به فالوورها کمک کند محتوای شما را در فیدهایشان به راحتی تشخیص دهند.

کپشن های عالی بنویسید

درست است که گفتیم این شبکه اجتماعی یک پلتفرم بصری است اما صدای برند شما به اندازه ظاهر برندتان در اینستاگرام مارکتینگ حائز اهمیت است، بنابراین نباید از آن غافل شوید. کپشن های اینستاگرام 2200 کاراکتر را پوشش می دهند از همین رو می توانید در آن شوخی یا داستان سرایی کنید، اما فقط دو خط اول در ابتدا ظاهر می شود. مردم عادت دارند به جای خواندن کامل زیرنویس ها، اطلاعات مهم را اسکن کنند. بنابراین سعی کنید اطلاعات مهم را در دو خط اول بیان کنید اما طول استاندار زیر نویس برای پست های ارگانیک 138- 150 کاراکتر و برای محتوای تبلیغاتی 125 کاراکتر است. می توانید بیشتر از این هم بنویسید اما مطمئن شوید که مطلبتان ارزشش را داشته باشد.

استفاده هوشمندانه از هشتگ

هشتگ ها یک راهکار کلیدی برای افزایش دید و قابلیت کشف شما است. شما می توانید از 30 هشتگ در یک پست Instagram استفاده کنید. اما، توصیه می شود پنج تا نه هشتگ در هر پست به کار ببرید و سعی کنید از هشتگ‌های نامربوط یا تکراری استفاده نکنید.

از قابلیت استوری اینستاگرام بیشتر استفاده کنید

بیش از نیمی از مشاغل در این شبکه از استوری استفاده می کنند و نتایج عالی گرفته اند. استوری ها بخش مهمی از استراتژی اینستاگرام مارکتینگ هستند. از از این قابلیت برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبانتان استفاده کنید، ماندگاری آن ها فقط 24 ساعت است. به بینندگان خود اطلاعات ارزشمند بدهید یا به منابع مفید پیوند دهید، از یک فراخوان برای اقدام استفاده کنید.از هویت برند ثابت استفاده کنید: مانند فید اینستاگرام، استوری های شما نیز باید با برند شما هماهنگ باشند.
اگر طرفداران شما را در استوری خود تگ کردند، می توانید محتوا را در استوری خود مجدداً به اشتراک بگذارید. این راهی آسان برای به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر است و به گونه ای قدردانی از مخاطب نیز به حساب می آید.

سخن اخر

با وجود یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، نمی توان منکر قدرت Instagram شد. زمانی این برنامه یک اپلیکیشن ساده اشتراک گذاری عکس بود، اما اکنون به یک تجربه اجتماعی فراگیر تبدیل شده است که به کاربران امکان می دهد هویت بصری و محصولات خود را با بقیه به اشتراک بگذارند.

کاربران برای محتوای باکیفیت ارزش قائل هستند. بنابراین تصاویری بسازید که اطلاعات جالبی را در اختیار مخاطبان قرار دهد یا برند شما را به روشی جدید و منحصر به فرد به نمایش بگذارد. با نوشتن شرح‌های سرگرم‌کننده و جذاب، محتوای خود را بهینه کنید. در این مطلب نکاتی که در اینستاگرام مارکتینگ به شما کمک می کند، را با هم بررسی کردیم.