17 امکان کلیدی که باید هر فروشگاه اینترنتی داشته باشد

در زیر به صورت مختصر در مورد امکاناتی که هر سایت فروشگاهی باید داشته باشد توضیحاتی را ارائه کرده ایم اگر می خواهید به صورت دقیق تر در مورد این امکانات بدانید پیشنهاد می کنم مقاله ” امکانات سایت فروشگاهی “ را مطالعه نمایید

 

1- وجود تصاویر متنوع و با کیفیت

یکی از عوامل تأثیرگذار در فروش اینترنتی، تصاویر مناسب و باکیفیت از محصولات است. عکس‌هایی که با زوایای مختلف، از محصولات در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، امکان انتخاب راحت‌تر رو برای افراد فراهم می‌کند.

 

2- ارائه اطلاعات کامل از محصولات

ارائه اطلاعات مناسب و کاملی از جنس، رنگ و کیفیت محصولات، تا قیمت و برند. اگر این اطلاعات به طور کامل و صحیح در دسترس مشتری نباشد که مشتری خریدش رو به‌صورت همان سنتی و فیزیکی انجام می‌دهد عزیز من!

 

3- وجود محصولات متنوع

وقتی کالایی با انواع برندها، قیمت‌ها و کیفیت‌های متفاوت ارائه شود، به‌راحتی می‌توانید توقع هر قشری از جامعه رو برآورده کنید. یکی ممکنه دنبال جنس ارزان باشد، یکی دیگر نه! کیفیت برای آن‌ها حرف اول رو می‌زند … و اصلاً حتی به قیمت نگاه هم نمی‌کند …

 

پس …

 

با تنوع در اجناس و قیمت‌ها، همه رو می‌توانید راضی نگه دارید.

 

4- ارائه مشخصات فنی و اطلاعات جانبی

آخ نگو اطلاعات جانبی …

 

وقتی اطلاعات تکمیلی و جانبی، رو در اختیار مشتری قرار می‌دهید دیگر سؤالی در ذهن مخاطب باقی نمی‌ماند.

 

مثلاً کالای موردنظر، چه ترکیب رنگ‌هایی دارد؟

چه جنس و برندی دارد؟

چه امکانات جدیدی نسبت به بقیه اجناس هم رده خودش دارد؟

این محصول تولید کدام کشور است؟

مناسب چه سن و شخصیت‌هایی است؟

اصلاً یک عالمی است برای خودش…

 

5- دسته بندی محصولات

اصلاً این را که نگم براتون…

 

خودتان رو بگذارید جای مشتری .

 

وقتی شما وارد یک سایت می‌شوید، خصوصاً سایت فروشگاهی و به‌منظور خرید آنلاین؛

 

از آن سایت توقع دسته‌بندی مناسب محصولات رو دارید یا نه؟

آیا توقع ندارید محصولات خوراکی و دیجیتالی یا احیاناً پوشاکی، همه‌وهمه در دسته‌بندی‌های مناسب قرار داشته باشند؟

پس دسته‌بندی محصولات در زمان خرید آنلاین، می‌تواند به انتخاب راحت‌تر کاربر کمک کند

 

6- پشتیبانی محصول

یکی از امکاناتی که در فروشگاه آنلاین خیلی سبب دلگرمی می‌شود، وجود پشتیبانی مناسب قبل و بعد از خرید محصول است. حالا پشتیبانی قبل و بعد از محصول چیست؟!

 

فرض کنید یک محصول آرایشی رو می‌خواهید تهیه کنید ولی اطلاعات کاملی از انواع آن‌ها ندارید.

 

بهترین راه برای تأیید یا رد هم کدام از محصولات، مشاوره متناسب با نیاز و خواسته فرد است که پشتیبان می‌تواند خیلی خوب شما رو تا سبد خرید و نهایی شدن آن هدایت کند

 

حتی بعد از خرید هم ممکنه مشکلاتی چون نقص در کالا یا بدتر از آن ممکنه ارسال مغایر با خواسته شما صورت گرفته باشد، در این صورت است که شما با خیالی آسوده، از پشتیبان درخواست کمک می‌کنید و از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنید و این‌جوری می‌شود که مشتری بازم، به سایت شما سر می‌زند …

 

7- تخفیف ها

از تخفیف هم که دیگر نگم براتون؛ تخفیف‌های دوره‌ای و مناسبتی می‌تواند توجه بسیاری از مشتری‌ها رو، به خودش جلب کند. اصلاً خرید بدون تخفیف مگر داریم؟! مگر امکان دارد؟!

 

8- عضویت آسون

در صورتی که طریقه عضویت در سایت‌های خرید اینترنتی، آسان نباشد مشتری ممکنه از خیر آن خرید بگذرد، و عطایش رو به لقایش واگذار کند.

 

هر چه راه‌های عضویت و پرداخت در سایتی راحت‌تر باشد مشتری رو، بیشتر به سمت خودش جذب می‌کند.

 

9- وجود نماد پرداخت های الکترونیکی

در فروشگاه های اینترنتی، یک سری نمادهای الکترونیکی هستند که در صورت وجود آن‌ها، مشتری با اطمینان بیشتری خرید می‌کند.

 

نمادهایی چون نماد نشان ملی ثبت (رسانه‌های دیجیتال) و نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت معدن تجارت بسیار برای اعتمادسازی مفید هستند و این که آن سایت عضو اتحادیه کشوری، کسب و کارای مجازی باشد.

 

10- وجود روش های پرداخت متنوع

روش‌های پرداختی چون کارت به کارت، درگاه پرداختی الکترونیکی و یا حتی پرداخت در محل هستند. این شیوه‌های متنوع بسته به سیاست و استراتژی آن سایت فروش کالا، صورت می‌گیرد.

 

11- وجود روش های متنوع در ارسال کالا

ارسال کالا به شهرهای مختلف به 2 روش پست سفارشی و پیشتاز است.

 

برای ارسال درون‌شهری نیز امکان ارسال محصول با پیک موتوری و یا حتی ارسال به‌صورت رایگان، در صورت خرید بالاتر از یک مبلغ خاص، ممکنه صورت بگیرد که این نیز به نوبه خودش می‌تواند انگیزه بیشتری، برای خرید بالاتر از یک مبلغ خاص برای مشتری داشته باشد.

 

12- مشاهده ارسال آنلاین سفارش

وقتی امکان مشاهده آنلاین رو به سایت فروشگاهی اضافه کنید، مشتری می‌تواند گزارش لحظه‌به‌لحظه‌ای از مراحل ارسال کالا، از انبار تا فاکتور کردن و تحویل به پست رو زیر نظر داشته باشد.

 

13- نظرات کاربران

در زمان خرید اینترنتی محصول یکی از گزینه‌های پیش‌رو، مشورت با دیگر مشتریانی هست که از خدمات آن سایت استفاده کردن و این کار به‌راحتی با خواندن کامنت‌های خریداران همیشه در صحنه، حاصل می‌شود و به‌راحتی می‌توانید از روی نظرات مثبت یا احیاناً منفی کاربران و مشتریان، از خدمات آن سایت فروشگاهی آگاه شوید.

 

14- فیلتر محصولات

یکی از گزینه‌ها جهت رفاه حال مشتریان عزیز، درج فیلتر در سایت فروشگاه اینترنتی هست که در مورد برند، جنس و قیمت آن‌ها می‌توانید به‌راحتی اطلاع پیدا کنید.

 

15- بخش جستجو در سایت های معتبر خرید اینترنتی

بخش جستجو نیز از خوب‌های روزگار سایت‌های خرید اینترنتی، به‌حساب می‌آید. جستجو نیز نوعی فیلتر است منتها کمی کلی‌تر است. اما در نوع خود می‌تواند، مفید و کارساز باشد. پس از این گزینه سرچ کردن نیز غافل نشوید.

 

16- امکان مقایسه و نقد و بررسی محصولات

با این گزینه، نقد و بررسی فروشگاه های اینترنتی، عملاً انگار مشتری را در انتخاب محصول برتر یاری کرده‌اید.

 

مشتریان به‌راستی عاشق مقالات نقد و بررسی کالاهایی مثل، کالای دیجیتال و لوازمی از این دست هستند.

 

17- هر لحظه آماده باش

فروشگاه آنلاین باید هر لحظه، آماده ارائه محصولات و خدمات به مشتریان باشد. پس گوش به زنگ باشید. یکی مهم‌ترین مواردی که باید هر فروشگاه اینترنتی به آن توجه کند خرید هاست حرفه‌ای هست تا بتوانند همیشه در دسترس باشد.